2010. ápr. 23.

Hús


Cianotípia, 2 kontakt, maszkolva

22 megjegyzés:

Altnőder Emese írta...

húúúúúú
nagyon:)

Altnőder Emese írta...

ááááá

orizatriz írta...

ez hogy mukodik?

Márk írta...

recept: adott két fotós két egymásba vágó képe, majd kitalálják,h a képalkotásnál 1+1 az néha 1, és a fotóik összepasszintva többletjelentést hordozhatnak :) technika: adott két, képmérettel ekvivalens nagyságú kontakt-nega. jelen esetben ez két, átlátszó fóliára nyomtatott, negatívba fordított kép, a megfelelő helyeken kimaszkolva, egyik képen az alak, másikon az alak körül a környezet. ez a két kép van egymásra exponálva, fényérzékenyített felületen. Ha a processzről szeretnél bővebb infót, akkor szívesen...

vera fehér írta...

egyszer elmehetek megnézni hogy csináljátok? biztos bekontárkodnék :D

YAN írta...

oké :D
kéne a nagy tál...

janda írta...

zsír

Varga Tamás írta...

Gratulálok Nektek, sok munka van egy ilyen képben...
Miért ilyen színű, mik vannak benne?
A 2 negatívot igazándiból nem értem. Ha már úgy is digitális negatívot kell használnotok, akkor mi értelme 2 negatívnak? Két réteggel egy képben(negatívban) megoldható a dolog. A két negatív csak rontja kontakt másolásnál a minőséget, élességet, a második még távolabb kerül az emulziótól.

Tamás

YAN írta...

szia Tamás!

a két kontaktot nem egy időben használtuk. az első réteg a lépő nő, ő 35 percet kapott a második réteg v expó a gyárbelső 45 perces expóval. a két kontakton a nemkívánt részek vannak kimaszkolva. színezésnél kévét használtunk, ammónia és megint kévé
köszi a figyelmet

Varga Tamás írta...

Kévét vagy kávét?:)))
Ha hasonló színárnylatot kerestek akkor talán érdemesebb kallitipiát csinálni és azt esetleg még "színezgetni". Próbáljátok ki.
Továbbra is felesleges és minőséget rontó procedúrának érzem a 2 negatívot, ha már úgy is digitálisan kell előállítani(ha nagyformátummal lenne filmre és azt takargati, akkor igen.)
Na ez csak duma, mindenki haladjon a saját útján és kísérletezzen!
Napon hívtátok, hogy ilyen hosszú az expo?
Nyáron jó lenne összehozni egy kis alternatív technikákkal foglalkozó tábort(mondjuk egy hosszú hétvége). Labor lehetőséget kellene keresni hozzá, valahol. Szívesen felajánlanám az enyémet, de oda rajtam kivül max. egy szellem fér be.

Üdv. Tamás

YAN írta...

persze kv :)
a kitakarós több expós figurát ezen a képen teszteltük le, van ezzel még több tervünk...
egy kis arcbarnító uw-s lámpával csináltuk. kicsit én is sokalltam az időt, de így lett jó...
kallitipiát és az argentót is ki szeretném próbálni h lássam melyik mire képes
a tábor nagy ötlet, helyszínt ötlet van!
dobok majd mélt
üdv: J

Feith Bálint írta...

faja

csillaklenyanszki írta...

nagy nagyon.

votka írta...

Ez valami nagyon brutál.. Egészében és részleteiben is.

YAN írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
YAN írta...

köszönjük! :)

Márk írta...

köszönjük bezony! :)

sisi/ Feltóti sándor írta...

Volt idő a fotográfia történetében, amikor az egyes ún. nemes eljárások alternatív technikákként álltak rendelkezésre. Mindegyik olyan képminőséget, felületet, esetleg eltarthatóságot, ismételhető technikát ígért, amely egy másikkal szemben előnyt jelentett. Ezeket a ma legmodernebb médiatechnológia közbeiktatásával feleleveníteni, és eleve a digitális technika kontextusába állítani fikció. Nem azért, mert ps-sel tökéletesen imitálni lehet, és nem is azért, mert esetleg kevertétek a kétféle technikát, hisz ez eleve elkerülhetetlen. Hanem azért, mert a kettő közötti átmenetet valamiféleképpen definiálni kellene. Az antik technikáknak eleve önálló jelentésük van, ha azt valaki alkalmazza. Ha ez a kép arról hivatott tudósítani, hogy tudtok ilyent csinálni, akkor azt mondom, érdekes dolgokkal kísérleteztek, és akkor itt ki is merül a Poszt2 felülete. Valamit hozzá kell tenni, és az meglehet érdekesebb, mint maga a technológia. Vagy legalábbis azt szeretném...

Varga Tamás írta...

Sisinek mindig igaza van:)A netes felület és persze a monitoron megjelenő kép az ilyen jellegű munkákról való beszámolásra szolgálhatnak. Semmi több. Különleges értéke nem is lehet.
Még sem értek egyet abban sisivel: az archaicus technikák nagyon is élő lehetőségek a kezünkben, hogy műveljük a fotográgiát. Ma is egy alternatíva. Sokszor és sokaknak a kiindulás, a műveletek nem is lényegesek, de a végtermék kézzel készített, egyedi kép, ami keretbe kerül, tárgy lesz, nagyképűen műtárgy. Saját dolgaimra is igyekszem így gondolkodni. Kézbe kell venni, jó érzés.

YAN írta...

valóban jó érzés kézben tartani egy ilyen munkát és elkészíteni is egy élmény, DE
a koncepció szempontjából a megvalósítás technikája vagy módja másodlagos, egy plusz hangulat...
hogy ez ps-el tökéletesen leutánozható, erre én azt mondom, hogy az 'olyan mintha' dolgokban nem hiszek...
hogy az antik technikának eleve önálló jelentése lenne, azt egy kicsit konzervatív vagy romantikus hozzáállásnak látom
az archaikus és modern technikák ötvözése sem elkerülhetetlen, de ez persze pont nem erről szól
bending new corners
folyt.köv.

Gábor Béla írta...

Az ember MÉG ember.
Az idő pedig még tart, amikor is az alkotói folyamat valódi részesei lehetünk a teljes valónkkal.
Ha már gépek leszünk, valóban helytálló lesz a "volt idő" meghatározás.

Tamás Martinkó írta...

nekem az a benyomásom, hogy Kati a Halálcsillag szeméttárolójában vándorol...:)